English Learning Home
Sorumluluklar ve Davranış
1. Öğrenci, kuruma geldikten sonra eğitiminin başladığını bilir ve kurumdan ayrılana kadar olan süre içerisinde diğer öğrencilere, öğretmenlere ve kurum çalışanlarına karşı saygılı olmayı ve kurum kurallarına uymayı kabul eder. Öğrencinin kurum kurallarına uymaması, akran zorbalığı yapması ve/veya kendi ve diğer öğrencilerin eğitimine engel teşkil edecek davranışlarda bulunması durumunda kurum işbu sözleşmeyi iptal ederek öğrencinin eğitim programını sonlandırma hakkına sahiptir. Bu gerekçelere dayanarak kurumun öğrencinin eğitim programını sonlandırması durumunda 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır, ancak yüzde onluk cayma bedeli istenmez.
2. Öğrenci, kurum içerisinde yaşadığı herhangi bir sorunu öğretmenine ve/veya idareye bildirmeyi kabul eder. Öğrenci ile ilgili sorunları kurum önce öğrenci ile iletişim kurarak çözmeyi dener. Eğer sorunun çözülmediği gözlemlenirse, konu aile ile paylaşılır ve birlikte çözüm arayışına girilir. Bu çabaların sonunda da sorun çözülmediyse ve kurum öğrencinin eğitim programını iptal etmek isterse 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır, ancak yüzde onluk cayma bedeli istenmez. Eğer öğrenci veya veli eğitim programını iptal etmek isterse 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır.
3. Öğrenci, kuruma ve kurum içindeki eşyalara, ekipmanlara ve odalara zarar verecek davranışlardan kaçınır. Öğrencinin kendi hatası sonucu oluşacak olan zarardan kurum sorumlu tutulamaz. Öğrencinin ve/veya velinin kuruma verdiği maddi zarar öğrenciden/veliden temin edilir.
4. Öğrencinin kuruma temiz ayakkabı ve kıyafet ile gelmesi, iklim şartlarına ve kıyafet kurallarına uygun giyinmesi gereklidir. Öğrencinin kişisel hijyenine özen göstermesi ve tuvalet kullanım etiğine hakim olması beklenmektedir. Yüksek esanslı kokular veya parfüm kullanılmamalıdır.
5. Öğrencilerin eğitime uygun giyinmesi beklenmektedir. Işıklı, sesli ve yüksek topuklu ayakkabılar ile takılıp düşme riski yüksek (parmak arası terlik gibi) ayakkabılar yasaktır. Üzerinde müstehcen görsel veya yazı içeren kıyafetler yasaktır. Öğrencinin eğitimin bir parçası olarak yere oturma, zıplama, kol sallama gibi fiziksel etkinliklerde bulunması gerekebileceği göz önünde bulundurularak kıyafet tercihi yapılmalıdır.
6. Öğrenci, eğitimi aksatıcı veya dikkat dağıtıcı davranışlardan kaçınmalıdır. Oyuncak, ışıklı kalem, tablet gibi dikkat dağıtıcı; kesici, delici gibi tehlikeli eşyalar kuruma getirilmemelidir. Gerekirse kurum bu eşyaları ders sonuna kadar alıkoyabilir.
7. Öğrenci yanında cep telefonu ya da telefon özellikli kol saati getirirse, bu aletleri sessiz moda alıp, gözle görünür olmayacak şekilde muhafaza etmelidir. Öğrencinin kurum içerisinde bu tür cihazları kullanması durumunda, cihaz ders bitimine kadar alıkonulabilir.
8. Kurum, öğrencilere ücretsiz olarak süt, meyve suyu gibi içecekler ve bisküvi, kraker gibi atıştırmalıklar ikram edebilir. Kurum ücretsiz içme suyu sunduğu için suluk, su şişesi ve matara getirilmemesini öneriyoruz.
9. Kurum içerisinde bulunan sahipsiz eşyalar kayıp eşya kutusuna konulur. Kaybolan eşya ile ilgili kurum sorumlu tutulamaz. Kurumu kayıp eşya ile ilgili bilgilendirmek öğrencinin ve velinin sorumluluğundadır.
10. Öğrenci kuruma araç ile geliyor ve/veya ayrılıyorsa, araç sürücüsü kurumun belirlediği protokole uymayı kabul eder. Araç sürücüsü kurum etrafında hız kurallarına uyar, korna çalmaz ve aracını sadece park için ayrılmış bölgelere park eder. Araç ile yolda bekleme yapmak, kaldırıma çıkmak, diğer evlerin girişlerinin önüne ya da otoparklarına park etmek yasaktır. Aksi takdirde ihlalin görüntüsü alınıp Trafik Şube Müdürlüğü’ne bildirilecektir.
11. Öğrenci ve veli kurumun bulunduğu sokağı ve etrafını kirletmez, çevreye rahatsızlık verecek davranışlar sergilemez. Öğrenci ve veli kurum içerisinde tehlikeli ve huzur kaçıran davranışlardan kaçınır. Öğrencinin veya velinin kurumu ve çevresini kirletici, rahatsız edici ve/veya zarar verici tutum sergilemesi durumunda 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır ve gerekli görülmesi durumunda konu kolluk kuvvetlerine bildirilir.
Eğitim Programı ve Devamlılık
12. Öğrencinin program saatinden önce kuruma varmış olması beklenmektedir. Lütfen geç kalmayınız.
13. Sunulan eğitimin verimliliği için öğrencinin mazeretli ve mazeretsiz toplam devamsızlık süresi program süresinin yüzde onunu aşmamalıdır. Aşılırsa, öğrencinin grup arkadaşlarına kıyasla geri kalması, uyum sorunu yaşaması ve/veya programı yarıda bırakmak istemesi durumunda, kurum çözüm amaçlı grup değişikliğine gidebilir. Ancak öğrenciye uygun grup veya uygun grupta yer olmaması durumunda program iptal edilebilir, bu süreçte 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır.
14. Öğrenci hastalandığında, bulaş riski varsa, o gün kuruma gelmemesi önerilir. Eğer öğrenci, kendini iyi hissediyor ve kuruma gelmek istiyorsa, bu durum kuruma bildirilir ve kendisinden maske takması istenilebilir.
15. Eğer ki öğrenci mazeret sunarak devamsızlık yapacak ise bu durum kuruma önceden bildirmelidir. Kurum, öğrencinin mazeretli ya da mazeretsiz devamsızlık yaptığı günler için telafi ders ya da ödev sunmamaktadır.
16. Kurum kendisine ait eğitim müfredatını uygular. Öğrencinin okulundaki İngilizce eğitimine yönelik destekleyici eğitim, ödev yardımı ve sınava hazırlık hizmeti sunulmamaktadır. Öğrencinin okulundaki İngilizce derslerinin takibi, ödevleri ve sınavları öğrencinin kendi sorumluluğundadır.
17. Kurum, öğrencinin İngilizce dil gelişimine destek sunmanın yanı sıra, onun farklı ülkeler, topluluklar ve kültürler hakkında bilgi edinmesine, evrensel değerleri öğrenmesine ve nihayetinde erdemli, etik ve dünya vatandaşı bir birey olmasına yardımcı olacak etkinlikler gerçekleştirebilir. Veli, kurumun sunduğu eğitimi bir bütün olarak kabul eder ve içerik değişikliği talebinde bulunamaz.
18. Öğrenci eğitim süresi boyunca kurum içerisinde sadece İngilizce iletişim kurmayı veya kurmaya çabalamayı kabul eder. Acil durumlar haricinde sadece ofislerde Türkçe konuşulabilir.
19. Öğrenci, kendine ait olan zamanlarda, en az kurumda geçirdiği süre kadar, İngilizceye maruz kalacak aktivitelerle kurumda aldığı eğitimi desteklemelidir. Bütün öğrenciler, İngilizce dilinde ve İngilizce altyazı eşliğinde, yaşına uygun ve sürekliliği olan içerikleri günde en az 20-30 dakika süreyle izlemeyi kabul etmiş sayılır.
20. Devamsızlık yapılması, kurumda İngilizce konuşmaya çabalanmaması ve/veya İngilizce ve İngilizce altyazılı içerik tüketilmemesi, öğrencinin İngilizce dil gelişim sürecini olumsuz etkileyecektir. Akabinde, öğrencide motivasyon eksikliği görülmesi ve programı yarıda bırakma isteğinin oluşması yüksek olasılıklıdır. Bu sebeplerden doğacak olumsuzluklardan kurum sorumlu tutulamaz.
21. Kurum, öğrencinin konuşma, anlama, yazma, dinleme ve grup içi davranışsal becerileri hakkında periyodik olarak yazılı geri bildirimde bulunur. Bu bilgilendirmenin haricinde ek bilgi talep edilmesi durumunda kurum, veliye öğrenci hakkında bilgi sağlar, gerekli durumlarda öğretmen-veli görüşmesi sağlanır.
Gruplandırma ve Program Takvimi
22. Sunulan programın verimliliği için kurum, öğrencinin yaşına ve İngilizce seviyesine en uygun grupta yer sunmaya çalışır. Öğrencinin yaşına ve İngilizce seviyesine uygun bir grup olması ve bu grupta yer olması durumunda kayıt işlemi gerçekleştirilir.
23. Kurum, öğrenciye en uygun grubu sunabilmek adına ders günlerinde, saat aralığında ve şube tercihlerinde değişiklik yapabilir.
24. Grup eğitiminde toplam öğrenci sayısı en fazla sekizdir. Kurum, eğitimin bir parçası olarak zaman zaman benzer yaş ve seviyelerde iki veya daha fazla grupla bir arada etkinlik yapabilir.
25. Öğrencinin gruplandırılması yapıldıktan sonra iletilen saat ve gün değişikliği talepleri, talep edilen gün ve saatte öğrencinin yaşına ve seviyesine uygun grup ve o grupta yer olması durumunda gerçekleştirilebilir. Eğer bir ücret farkı oluşuyorsa; daha fazlası olması durumunda veli/öğrenci ödeme yapar, daha az olması durumunda kurum oluşan farkı iade eder. Eğer, veli veya öğrenci, talep edilen gün ve/veya saat değişikliği sunulamadığı için eğitim programının iptalini talep ederse 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır.
26. Kurum, öğrencinin ilerlemesini takip eder ve gerekirse eğitimin verimliliği için grup değişikliği önerebilir. Daha uygun bir grup varsa ve değişiklik mümkünse, işlem gerçekleştirilir. Ücret farkı oluşursa, fazla tutarı veli/öğrenci öder; eksik tutar kurum tarafından iade edilir.
27. Kurum, resmi tatiller ve kapalı günler hariç, net 32 haftalık (128 tam saat) programı sunmayı taahhüt eder. Ancak, kötü hava koşulları veya resmi kurum kararları nedeniyle oluşan plansız tatillerde telafi dersi yapılmayabilir.
Güvenlik ve Gizlilik
28. Öğrencinin güvenliği ve sorumluluğu öğrenci kurum binasına girene kadar ve kurum binasından çıktıktan sonra öğrenci ve veliye aittir.
29. Veli, öğrencinin sağlığını, güvenliğini ya da eğitimini etkileyebilecek var olan unsurları kayıt esnasında, sonradan gelişenleri ise en kısa sürede kuruma bildirmekle yükümlüdür.
30. Kurum öğretmenlerinin ve çalışanlarının kişisel iletişim bilgileri velilerle ve/veya öğrencilerle paylaşılmaz. Öğretmen, gerekli olması durumunda, öğrencilerin yaş ve İngilizce seviyesini göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlı, sadece öğrencilerin olduğu WhatsApp grubu kurabilir. Öğretmene kişisel telefonundan erişilmesi yasaktır.
31. Kurum gerçekleştirdiği faaliyetleri fotoğraflama ve videoya çekme hakkına sahiptir. Kurum, aksi yazılı olarak talep edilmedikçe, öğrencinin görselini internet sitesinde, sosyal medya hesaplarında ya da yazılı ve görsel yayın araçlarında paylaşabilir.
32. Öğrencilerin, velilerin, kurum çalışanlarının ve kurum binasının güvenliği için kurum binasının etrafı ve bina içi ortak alanlar güvenlik kameralarıyla yedi gün yirmi dört saat izlenmekte ve görüntüler belirli bir süre için kayıt altına alınmaktadır.
Ödeme ve İptal Prosedürü
33. Kurum, eğitim programının ücretini ve indirim kalemlerini web sitesi üzerinden yayımlar. İlgili indirim kalemleri sırasıyla uygulanır. Var olan indirim kalemleri haricinde bir indirim sunulmaz. Taksitli ve vadeli ödemelerde vade farkı istenebilir. Kurum, program ücreti ve/veya indirim kalemlerinde değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
34. Kurum, kayıt esnasında öğrenciye sunulacak programın indirimsiz toplam ücretinin en az yüzde onunu talep eder. Eğitim ücretinin tamamı ödenmediyse geri kalan ücret için bir ödeme planı oluşturulur ve öğrenci/veli bu ödeme planında belirlenen tarihlerde ödeme yapmakla yükümlü olduğunu kabul eder.
35. Kurum tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olmaksızın belirlenen tarihlerde ödemelerini gerçekleştirmeyen öğrenci/veli hakkında herhangi bir bildirim yapmaksızın kurumun yasal işlem başlatma ve/veya kaydı iptal etme ve 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürünü uygulama hakkı vardır.
36. Eğitim programı iptali en az 10 gün önceden yazılı olarak bildirilmelidir. Bildirimsiz iptallerde, eğitim başladıysa 10 günlük süre öğrenim süresine eklenerek hesaplama yapılır.
37. Öğrenci/veli, şahsi nedenlerden dolayı kaydını ve işbu sözleşmeyi iptal etmek isterse 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır. Öğrenci/veli, kurum tarafından geçerli bulunan bir mücbir sebepten dolayı kaydını ve işbu sözleşmeyi iptal etmek isterse 38. Madde’de açıklanan iptal prosedürü uygulanır, ancak yüzde onluk cayma bedeli istenmez.
38. İş bu sözleşmenin ve ilişkili eğitim programı kaydının iptal prosedürü Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’ne uygun olarak hazırlanmış olup, şöyledir: Eğitim programı başlamadan iptal edilen programlarda indirimsiz toplam eğitim ücretinin yüzde onuna tekabül eden cayma bedeli tahsis edilir, eğer var ise, ödenmiş ücretin geri kalan kısmı iade edilir. Eğitim programı başladıktan sonra gerçekleşen iptallerde, indirimsiz toplam eğitim ücretinin yüzde onuna tekabül eden cayma bedeli ile öğrencinin öğrenim gördüğü günlerin indirimsiz toplam eğitim ücreti üzerinden hesaplanmasıyla oluşan ücret tahsil edilir, eğer var ise, ödenmiş ücretin geri kalan kısmı iade edilir. Kurum iadeyi en fazla on beş iş günü içerisinde gerçekleştirir.
49. Kaydı yapılmış öğrencinin hakları başka birine devredilemez, bir sonraki eğitim yılına veya başka bir programa aktarılamaz.
40. Öğrencinin ve/veya velinin yukarıda listelenen kurallara uymaması sonucu kurum öğrencinin programını tek taraflı iptal edebilir. Böyle bir durumda kurum indirimsiz toplam eğitim ücretinin yüzde onuna tekabül eden cayma bedeli ile öğrencinin öğrenim gördüğü günlerin indirimsiz toplam eğitim ücreti üzerinden hesaplanan miktarı tahsil eder, eğer var ise, ödenmiş ücretin geri kalan kısmı iade eder.
41. Anlaşmanın uygulanmasından kaynaklanan ihtilafların çözüm yeri ESKİŞEHİR mahkemeleri ve icra daireleridir.
Habitat Academy© İngilizce Öğrenme Evi, Eskişehir, 2015-2025